Nettans blogg

Alla inlägg under november 2012

Av Anette Törnström - 30 november 2012 12:22

 

 

Solen skiner ingen snö någon stans & ingen jul känsla heller. I kväll jobbar gubben så det blir fredagsmys för mig & Alexandra på tu man hand. Sedan jobbar han hela helgen med från morgon till kväll men jag har planerat in för henne endå så som att vi skall baka pepparkakor i morgon vilket hon inte vet ännu sedan på söndag är det ju pysseldag som vanligt så då har min lite att göra med henne i alla fall.

 

 

Av Anette Törnström - 27 november 2012 11:20

Säå här blev den i år Alexandras jul kalender som fick första året i sitt liv av sin farmor. Fast den synns knappast nu :-)

 

 

Av Anette Törnström - 26 november 2012 17:49

Fick min fina jul kalender från Partylite i går. Skall bli spännande & se vad det är för dofter på dem te ljusen

Av Anette Törnström - 25 november 2012 18:25

Fick receptet för ett tag sedan men har inte testat det ännu men några har frågat efter det så varsegoda. Nu måste jag ju bara testa själv.

 

Recept på chokladmarmelad kommer här.

1 dl mjölk
1 1/2 dl grädde
1 dl socker
100 g mörk choklad, hackad

Koka ihop mjölken, grädden och sockret till en seg massa. Det skall små koka mellan 45 min och 1 timme. Ta kastrullen av plattan och hälla den hackade chokladen. Rör om tills all choklad smält och det blandat sig ordentligt. Häll upp på en ren glasburk och förvara i kylskåp.

Det blir väldigt hårt när det står i kylskåpet så ta ut det i god tid när du ska använda det. Smakar lite som Nutella tyckte jag, men gott.

 



Av Anette Törnström - 24 november 2012 23:13

Hela tavlan utan julklapp har hennes farmor gjort en gång i tiden

Av Anette Törnström - 24 november 2012 12:57

Gubben sover bort hela helgen för han jobbade i går från 21:30 till 7:30 i morse men kom hem 9:30 eftersom han jobbar på Näl för tillfället han skall jobba i natt med. Så då försvinner söndagen med för honom nästan.Synd att man har en bit till Uddevalla annars hade jag tagit bussen dit om den hade gått ofta jag saknar alla varuhus & affärer som finns i Uppsala tänk nu är det fullt med juldekorationer i affärerna där mycket folk saknar att gå på gallerierna & ta mig en kaffelatte med vanilj smak eller fika med någon. men jag skulle aldrig flytta tillbaka dit never ever. Jaja Alexandra hon har det bra hon skall på disco i kväll i alla fall så då får hon roligt.

 

 

 

 

Av Anette Törnström - 23 november 2012 14:48

För några månader sedan beställde jag en klubb jacka på Sjöhagen Wear jag tog storlek M & jag betalade på en gång så klart. Två veckor senare mailade jag dem & frågade varför inte jackan hade kommit. Då sade de att storleken var slut för tillfället & nya skulle komma först i november jaha jaja jag väntar väl tills dess då. November kom & jag mailade igen & hörde när kommer jackan ja du vi har inte fått den storleken ännu men om du beställer Large så får du den billigare visst sade jag annars får jag väl aldrig någon jacka. De skulle sätta in pengarna samma dag har ej fått dem ännu. Fick jackan i går men till min stora besvikelse står det Eda Ryttarförening på ryggen i stället för EDS ryttarsällskap.Nä tänkte jag har betalt mycket för denna jackan & nu har jag verkligen inte råd att köpa ny inte på långa vägar. Jag mailade & sade som det var & de sade att jag visst beställt med den loggan & den var mycket billigare men den finns ju bara i blått & EDS jackan är ju svart som den jag fick & Eds jackan var dyrare vilket jag betalade men icke så nicke det är mitt fel så är det bara. Mitt beställningsmail som jag fick då har kommit bort & jag står här nu med en ny dyr jackan till ingen nytta.Bara att kasta jackan tänker inte göra reklam för något annat än det jag skulle göra från början. Jag som vill göra reklam för våran fina rid klubb så blir det bara skit av det hela fy fan vad det suger.

Av Anette Törnström - 22 november 2012 22:56

 









Ovido - Quiz & Flashcards