Nettans blogg

Alla inlägg den 10 november 2012

Av Anette Törnström - 10 november 2012 20:24

I morgon är jag borta halva dagen så det blir nog något recept på kvällen jag hoppas verkligen att det uppskattas att jag lägger in recept här på min blogg även lite andra saker med.

 

 

 


Av Anette Törnström - 10 november 2012 19:35

 


Snickerskaka

INGREDIENSER.

700 gram jordnötssmör
2 dl socker
4 tsk vaniljsocker/vanillinsocker
10 dl Cornflakes (krossade)
4 dl sirap
2 dl kokos
450 gram mörk blockchoklad
1 msk olja

GÖR SÅ HÄR

  1. 1. Blanda jordnötssmör, sirap, socker och vanilj-socker och värm på svag värme - för att det ska bli mer lättarbetat. Observera, koka inte.
  2. 2. Blanda ner de krossade flingorna och kokosen.
  3. 3. Smält blockchokladen i en kastrull och tillsätt oljan. Rör ihop.
  4. 4. Lägg upp smeten på en bakplåt med bakpapper. Bred ut chokladen på smeten. Låt det stelna i kallt.
  5. 5. Skär kakan i dina egna former.

Dryckestips: Mjölk är gott till.


Av Anette Törnström - 10 november 2012 15:11

 

 

Art design Karamellskål.   

elegant stjärnmönstrad skål för förvaring av julens godsaker.

Julpris 149:-

För er som bor i närheten av mig. Finns flera fina jul produkter så hör av er om ni vill veta mera.

 



Av Anette Törnström - 10 november 2012 11:42

 

 

Solen skiner lite då & då här i dag så jag skall nog ta på mig & gå en promenad tänkte jag. Jag kommer att lägga ut recept här på min blogg & även skriva om vanliga saker med här. I dag lär det bli en lugn lördag skall vara hemma hela dagen man behöver inte ränna varje dag tycker jag. Eftersom det inte blev fredagsmys  i går får vi ta det i kväll i stället. 

Av Anette Törnström - 10 november 2012 11:31

 

 

Ischoklad

Ingredienser

100 gram  

200 gram  


Tillagning

1. Bryt sönder blockchokladen och lägg den tillsammans med kokosfettet i en bunke. Ställ bunken i en kastrull med kokande vatten. Rör om och låt det hela smälta till en jämn massa.

2. Fyll små veckade aluminiumformar med chokladsmeten och ställ dem kallt en timme.

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards